艺术成就疯子

艺术是一种追求,成就疯子是一种现象
Say You, Say Me - Lionel Richie

爱念:

只要人人都献出一份爱,这世界就会更加美好,可以说这是首歌的主题思想。世界原本该这样:大家说说笑笑,谈论你我他,多多交流,而歌中所唱的现实是:人们戴着假面具生活,在黑暗中玩着游戏,互不吐真情,游戏生活,互不信任,猜疑之墙林立,在这样的墙后终有人在大声呼吁真诚。歌中还唱道:当我们走上人生的孤寂之路时似乎人世间最难的是找到朋友,一两个通情达理、乐于为你指路的朋友。所以歌词作者呼唤人间真情,这当然首先要求大家互诉衷肠,既信任别人又信任自己。  

世界本是你我他组成,只要说你说我,即大家彼此沟通,互相理解,人与人亲切相待,世界才能变得更可爱。


Say You, Say Me  —— Lionel Richie

say you, say me
说出你自己,说出我自己
say it for always
应该永远是这样
that's the way it should be
本来就该是这样
say you, say me
说出你自己,说出我自己
say it together, naturally
大家一起来自然地说出来
I had a dream, I had an awesome dream
我做了一个梦,一个可怕的梦

people in the park
人们在露天的公园里
playing games in the dark
却像是在黑暗中带着面具玩着游戏
and what they played was a masquerade
他们玩得那个游戏就是假面舞会
but from behind the walls of doubt
但从猜疑的墙壁后面
a voice was crying out
一个声音在大喊..
say you, say me
说出你自己,说出我自己
say it for always
应该永远是这样
that's the way it should be
本来就该是这样
say you, say me
说出你自己,说出我自己
say it together, naturally
大家一起来自然地说出来
as we go down life's lonesome highway
我们现在走在人生寂寞的公路上
seems the hardest thing to do
似乎在这孤独的生命旅程中
is to find a friend or two
最难的就是找到一两个知己
their helping hand, someone who understands
一两个理解你并向你伸出援助之手的知己
and when you feel you've lost your way
当你感到空虚和迷茫时
you've got someone there to say
他们会在那里对你说
I'll show you
我给你指引
say you, say me
说出你自己,说出我自己
say it for always
应该永远是这样
that's the way it should be
本来就该是这样
say you, say me
说出你自己,说出我自己
say it together, naturally
大家一起来自然地说出来
so you think you know the answers
也许你认为你知道了答案

oh no! 不,不
well the whole world's got ya dancing
整个世界正在变得越来越疯狂
that's right I am telling you
这正是我要告诉你的
it's time to start believing
现在是开始重新建立信任的时候
oh yes!
噢,是的
believe in who you are
相信你自己
you are a shining star...oh
你自己就是一颗闪耀的星
say you, say me
说出你自己,说出我自己
say it for always
应该永远是这样
that's the way it should be
本来就该是这样
say you, say me
说出你自己,说出我自己
say it together, naturally
大家一起来自然地说出来
say it together, naturally
大家一起来自然地说出来


上一篇 下一篇
评论
热度(23)
©艺术成就疯子 | Powered by LOFTER